sobota, 25 kwietnia 2015

UWAGA PIES RASY GROŹNEJ

Hej. Posiadacze Bulli, Amków czy Corsów wiecie jak trudno o akceptację miejską z takim psem. W ,każdym mieście lub wsi za rogiem czai się starsza pani ,która tylko czeka ,aż na wieczornym spacerze z naszym pupilem zdejmiemy mu kaganiec lub spuścimy ze smyczy. Spuszczony ze smyczy - źle ,bo zamorduję wszystko co się rusza! Bez kagańca - źle ,bo będzie szczekał na małe ujadające paszcze. Na flexi - źle ,bo wysunie się i za daleko odejdzie. Pełno jest argumentów. Od tego ,że cała rasa jest mordercami po to ,że ktoś ma małego psa i ma ból ,bo to amstaff. Czasem gdy ktoś zatrzymuję się przy mnie ,żeby mi powiedzieć jaki to mój pies jest agresywny ,bo przestraszył się foliowej torby sunącej z wiatrem po chodzniku ,mam ochotę to samo powiedzieć tej osobie o niej. Widząc 2 letnie dziecko podkula ogon i ucieka gdyż te biegnie za nim z patykiem ,a co myślą ludzie wkoło?
 -Ten pies to morderca jakie ma prawo dotykać jakiego kolwiek dziecka?

Otóż PitBulle wychowane były do tego ,aby pilnować dzieci przed włamywaczami. Były one może uważane za psy niańki ,ale ludzie obracali to przeciwko sobie. Wiadomo ,że cudzy pies może nam zrobić krzywdę gdyż może czuć od nas zagrożenie ,ale czemu ten pies widziany oczami społeczeństwa to akurat Amstaff czy Pitbull . Co ma wspólnego Amstaff z psem z ulicy czy inną rasą - To że jak każdy pies potrafi się obronić oraz obronić bliską sobie osobę.

Gdy ktoś na ulicy mówi mi ,że psy tej rasy są agrasywne odpowidam następująco -
*Mój pies nie jest rasowy
*Jest wychowywany z 2 małych dzieci oraz innym psem
*To ,że ma kopiowane uszy nie znaczy ,że jest bezlitosnym zabójcą
*Nie jest notowany (Ludzie ,albo padają ze śmiechu ,ale zamuruje ich i się nie odedzwą więcej XD )
*Powtarzam ,że w USA najwięcej ugryzień wobec właścicieli mają na koncie AKITA INU
*W internecie można znaleźć dowody na to ,że Amstaff nie znajduję się na liście najgroźniejszych psów świata. Link przykładowy możecie znaleźć [tutaj] bądź [tutaj] 

,a więc może to mylenie ze sobą ras np. Amstaffa z Pitbullem?
To zostawie bez komentarza. Zapraszam do komentowania i dzielenia się swoją opinią z nami.

7 komentarzy:

  1. Popieram cię w 100%. Jakiś rok temu oglądałam serial, gdzie na 3 miejscu pod względem pogryzień były Golden Retrievery w USA a na drugim owczarki niemieckie. A TTB znajdowały się daleko w tyle.
    To, że wygląda "groźnie" nie znaczy, że tak jest. Ja sobie nie wyobrażam, życia bez żadnego bullowatego w domu. To psy idealne pod każdym względem :D
    Zapraszamy do nas:
    http://pitbullowosportowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, bo ludzie sobie tak uwidzieli i myślę, że wszyscy przedstawiciele tej rasy są agresywni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, ale mnie dotyka inna strona medalu- przecież mój pies to Bołdeł koli !
    To taki grzeczny piesek pogłaskam go sobie a co tam że jegio pani póbuje go odwołać mówi że proszę nie dotykać wolno mi bo przecież to nie amstaf !
    Proszę was!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba każdemu kto ma dużego psa zdarza się stawać przeciwko "osiedlowym obrońcom moralności" - chociaż mój pies jest bardzo przyjazny i powszechnie uznany za bardzo ładnego nie raz zdarzało mi się wysłuchiwać, że nie powinien być spuszczony ze smyczy albo że w ogóle nie powinnam wsiadać z nim do tramwaju. Wyobrażam sobie, że osoba mająca psa, który uznawany jest na niebezpiecznego ma jeszcze gorzej i chociażby jej pupil był najlepiej ułożonym i najfantastyczniej zsocjalizowanym psem świata zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie miał pretensje o to, że pies po prostu jest. :/
    Niestety, właściciele psów ogólnie nie cieszą się poważaniem w społeczeństwie i każdemu wydaje się, że może bezkarnie zachowywać się chamsko wobec osoby z psem. :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, groźny wygląd psa wywołuje strach u ludzi, nic na to się chyba nie poradzi.
    A z tymi pogryzieniami w USA to ja czytałem kiedyś że najwięcej było pogryzień i to groźnych przez mieszańce husky i potem Akita. no ale to szczegół, ważne że nie było tam pitbulli i rotwailerów.

    sporo się tego uzbierało, jednak jakby się dłużej zastanowić to chyba każdy kto ma psa to ma też tyle tych psich przedmiotów :)

    Pozdrawiam
    Michał,
    zapraszam na mój wpis o psach rasy sheltie owczarek szetlandzki

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam na konkurs ☺ pusia-i-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. nie wiem czy przypadkiem trochę nie pomieszałaś historii pitbulli ze staffikami (to staffiki są uważane za dobre psie nianie dla dzieci), a pitbulle były trzymane dla obrony przed złodziejami, ale nie miały zadania grzecznie bawić się z dziećmi. zapraszam do poczytania: artykuł o pitbullach - ponad 7stron teksu o rasie pitbull

    OdpowiedzUsuń