piątek, 20 marca 2015

Jak skutecznie odchudzić/przytuczyć psa?

Wiele z nas ma problem z nadwagą u psa ,szczególnie gdy ten ma już swoję lata. Trudno starszego psiaka nakłonić do ruchu ,a fakt ,że pies nie uprawia "SPORTU" jest jeszcze większym problemem dla właściciela gdyż problem nadwagi narasta.
Dziś pokaże wam jak nakłonić psa do ruchu nawet nie lubiącego sportu psiaka.

Po pierwsze pokarm! Potrzebujemy takiego ,który będzie przeznaczony dla wieku, aktywności fizycznej i zdrowia naszego psa. To jest niezbędnę ,aby pies nie miał nadwagi.


Kolejnym punktem jest dawkowanie. Na ,każdym opakowaniu po karmie powinienna być tabela z dawkowaniem. To umożliwi nam podawanie psu odpowiedniej ilości karmy. Dla psów z nadwagą/niedowagą polecam dawanie im karmy o 1 kratkę.

PRZYKŁAD
Pies 30kg - 350 gr | Pies 32kg - 360gr

Jeżeli chodzi o ruch to młodego psa nie trudno jest nakłonić do ruchu lecz psa nieco starszego (nawet 3-4 lata) już nie tak łatwo. Gdy pies jest młody i lubi się ruszać po prostu bawcie się z nim ,bo samym wychodzeniem i spacerowaniem trudno zwalczyć nadwagę. Można rzucić patyk badź zabawkę - już to wystarczy do pobudzenia aktywności fizycznej u psa. Bardzo łatwe jest też pójście z psem nad staw/jezioro aby popływał (chyba ,że ma lęki do wody). W przypadku mniejszego psa no trochę trudniej ,ale wszystko ma swoje wyjątki. Psy typu JRT są bardzo aktywne i rzadko występuję u nich nadwaga jednak bardzo łatwo jest niezbyt dobrze wybraną karmą sprawić niedowagę psu. Na podstawie Szoguna pokazuję wam jak psy tej przykładowej rasy mogą być aktywne. W Galerii możecie zobaczyć więcej jego zdjęć.





W przypadku gdy mamy do czynienia z dwoma psami sytuacja nadwagi jest nam nie groźna. Szczególnie gdy psy te są zabierane na długie spacery (nie koniecznie bez smyczy) ,ale takie na ,których będą mogły zaspokoić swoje naturalne potrzeby typu: Bieganie, Skakanie, Gryzienie, Wąchanie itp...
Pamiętajmy także o tym ,że gdy wychodzimy z dwoma psami powinniśmy wiedzić ,że psy te powinny w swoim towarzystwie czuć się komfortowo. To jest jedna z najważniejszych rzeczy na spacerze z dwoma psami. W wielu przypadkach ,które ostatnio łatwo jest zaobserwować wśród posiadaczy psów ,a mianowicie jest to wychodzenie z psami ,które zupełnie się nie znają - jest nieodpowiednie!
Najpierw psy powinny się obwąchać i zapoznać tak aby w czasie spaceru nie sprawiały problemów. Podczas gdy psy sprawiałyby większy problem np. Atakowałyby się oraz podgryzał w naturalnych sytuacjach powinno się im poszukać innego towarzysza do spacerowania.
Tyson bezproblemowo dogaduję się z innymi psami więc na spacerach z nawet nie znajomym psem nie sprawiałby mi problemów ,ale zawsze musimy pamiętać ,że jak byśmy nie znali swojego psa to i tak nigdy nie wiadomo jak zachowa się nasz pies gdy inny pies niezbyt polubi jego towarzystwo i skonfrontuję atak. Zawsze trzeba mieć głowę na karku szczególnie gdy rówieśnik naszego pupila nie zamierza odpuścić.
 Tak....
,ale co zrobić gdy psiak nie lubi aktywności fizycznej tylko wylegiwanie się na kanapie i ciągłe pożeranie tony smakołyków i kiełbasek.
Na to pytanie wielu szuka sęsownych odpowiedzi!
Każdy ma inne zdanie ,ale moim jest połączenie przyjemnego z pożytecznym.
NAPEŁNIENIE ZABAWKI SMACZKAMI!
Gdy pies biega za zabawką rusza się i w ten sposób jest "ZMUSZONY" do aktywności fizycznej.
Zabawki typu KONG/SNACK BALL są bardzo pomocne i są chyba najprostrzą metodą na aktywny styl nie tylko życia ,ale i jedzenia.




Mam nadzieję ,że pomogłam tym ,którzy mają problem z nadwagą/niedowagą u psa. Sama trochę się napisałam - materiały zbierałam cztery dni :P ,ale chyba było warto ;)








Zapraszam do zalukania na fan-page oraz obejrzenia naszych filmów 



3 komentarze:

  1. Szukałam takiej piłeczki, gdzie ją kupiłaś? Moje psiaki nie mają nadwagi ani niedowagi, ale post przydatny. Fajne filmiki. Pozdrawiam pusia-i-ja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam po prostu w zoologicznym :) ,ale pewnie w sklepach internetowych też powinna być.

      Usuń
  2. Bardzo mi się spodobał ten post- pokazałaś ludziom jak dbać o swoich seniorków ^^ Mój psiak ma 7 lat i do ruchu nie trzeb ago długo namawiać ;)
    Bardzo fajna zabawka- zastanawiałam się nad jej kupnem, ale zdecydowałam, że kupię Kong'a Stuff a ball ;)

    http://z-rudzielcem-przez-zycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń